5. marraskuuta 2012

Pienen budjetin Ikea-reissu

Käväisimme Ikeassa kynttilänhakureissulla. Pitihän niitä Ikean tuoksutuikkuja (kiitos Heli vinkistä) päästä kokeilemaan ja on niitä poltettukin. Ostin pelkästään vaniljantuoksuisia tuikkuja, isoja ja pieniä, enkä pettynyt. Ne tuoksuvat ihanalle!

Kertyi sieltä muutakin pientä kotiin kannettavaa. Nämä ihanat talviset muffinssivuoat ja niihin sopivat servietit oli ihan pakko vaan ostaa - hinta ei onneksi kirpaissut.. Ensi viikonlopun juhlissa niitä käytetään vihdoin ja viime jouluna lahjaksi saamastani muffinssikirjasta olen jo etsinyt namit muffarit. Noihin pienempiin taidan lähempänä joulua tehdä toffeeta.



Ja jotta ei harmaa tästä huushollista loppuisi, niin kärryyn päätyi vielä pieni pehmeä harmaa lattiapyyhe kylpyhuoneeseen. Pieniä ostoksia pienellä budjetilla, mies ei meinannut silmiään uskoa, kun kassalla aloimme tyhjentää lähes tyhjää ostoskärryä. ;)


Mulla taitaa olla nyt jonkinlainen ikuinen harmaa-kausi meneillään - kaikki neulomukset ovat harmaita, lähes kaikki uusi kotiin on harmaata ja tukkaankin ilmestyy uusia harmaita - oikea harmaa varpunen ;)

Ulkonakin on ihana utuinen harmaa päivä, puuhellassa tuli ja lapsi päikkäreillä. Aika ottaa kirjat esiin ja alkaa referoimaan. 

Mukavaa alkavaa viikkoa!

12 kommenttia:

  1. Kivoja ostoksia! :) Täällä myös ollaan hulluna harmaaseen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin ne on tosi söpöjä pikkuhärpäkkeitä ;) Harmaa hullaannuttaa!

      Poista
  2. Hih, mä ostin niitä punaisia muffavuokia :)
    Harmaa on kiva! Siihen voi sitten yhdistää kaikkia värejä jos alkaa siltä tuntumaan!

    Hauskaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oliko näitä punaisenakin? No niitähän pitäisi sitten saada ennen joulua ;) Harmaan kanssa kyllä sopii melkein kaikki värit, se on totta!

      Poista
  3. Nää sun harmaat jutut on just ihania! Kuvat on aina niin mahtavan harmoonisia jotenkin. Rauhallisia ja kauniita. Mulle tulee aina sellanen olo, että teillä on ihanan seesteistä ja siistiä ja rauhallista kotona! =)

    Ja kiva kun vinkki oli käyttökelpoinen! Musta ne vihreät ja punaiset tuikut tuoksuu parhaimmalle. Viimeksi en ostanut yhtään, pakko kulutella noi olemassa olevat ensin pois...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, sait mut Heli hymyilemään! Meillä ei ole ihanan seesteistä eikä siistiä eikä rauhallista, siitä pitää huolen tuo yksivuotias.. Mutta näihin kuviin yritän saada niitä pieniä ripauksia seesteisyydestä ja rauhallisuudesta, jota olen onnistunut vaalimaan..

      Mulla on plakkarissa kuvia meidän kaaosmaisesta lasikuistista, mutta en oo vielä uskaltautunut laittamaan niitä eetteriin ;) Ehkä joku päivä tulee ei-niin-seesteisiä kuvia..

      Mun täytyy sitten ensi kerralla ostaa niitä värillisiä testiin!

      Poista
  4. Mulla on viime joululta jemmassa noita samaisia vuokia...mitä ihmettä niihin tekis???
    Ideat näiltä osin pakkasen puolella :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile jotain suolaisia muffinsseja noihin isompiin ja noihin pienempiin pikkuisille (ja ehkä vähän isommillekin) toffeeja, nekkuja, kookossuklaata - mä ajattelin jouluksi tehdä jotain noista. Miten mun silmään ei nuo viime jouluna käyneet.. Ja miten sulla voi olla ideat pakkasen puolella? ;D

      Poista
  5. Ihanan näkösiä muffari vuokia, pitäsköhän lähteä niitä hakemaan :) Mulla on tollanen harmaa matto wc:n lattialla ja oon kyl tykänny siitä. Mukavan lämmin laattalattialla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osta samalla niitä ihkuja servettejäkin ;) Toi matto on aivan ihanan pehmeä varpaiden alla, loisto-ostos!

      Poista
  6. Harmaa vaan on niin paras väri! Se on tainnut pikkuhiljaa jo ohittaa mun pitkäaikaisen lempparin mustan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä on käynyt samalla tavalla, haaveilen jo harmaasta sohvasta tuon nykyisen mustan tilalle. Musta on kyllä pop edelleen, juuri hankittiin musta säkkituoli ;)

      Poista

Ilostun kommentistasi, laitathan sen hyvällä mielellä jakoon.