20. marraskuuta 2012

Mun uudet mustat

Löysin leipäpussin säilytykseen suloisen virkatun pussukan. Mua häiritsee suunnattomasti leipäpussit keittiön tasolla, ne on vaan saatava piiloon. Ja nyt ne saa. Ja vielä nätisti ja edullisesti.

Uusi suurempi Teeman musta kahvikuppi tarttui myös mukaan ruokakaupasta - näitä meille voisi tulla muutama lisää mustana ja valkoisena. 

Mä niin pidän tuosta Teeman yksinkertaisesta muotoilusta, olen aina pitänyt. Mulla on nimittäin aina ollut Teemaa, kotoa poismuuttaessani hieman vajaa 20 vuotta sitten sain vanhemmiltani mukaan ensimmäisen astiastoni, joka oli tummanvihreää Teemaa. Ne ovat edelleen kovassa käytössä ja kovin rakkaita - ei tähän ajattomaan sarjaan vaan kyllästy! Mieheni oli myös kerännyt Teemaa, mustaa ja valkoista, joten nyt meillä on suhteellisen suuri kokoelma erivärisiä Teema-astioita. 



Miten mä en muuten ollut älynnyt tällaista virkata itse? Kun sen kaupassa valmiina näin, iski laiskuus. Eikä mulla olisi ollut tuollaista lankaakaan ;) Ja muutenkin sen sata neulomistyötä kesken.. Joskus voi antaa itsensä päästä vähän vähemmällä.

Kiitos ihanista viesteistänne edelliseen kirjoitukseen, ne ovat lämmittäneet mieltäni todella paljon! Onneksemme olemme välttyneet uudelta sairaalakeikalta ja toipilas piristyy päivä päivältä - äidin ja isänkin huulille on hymy löytänyt tiensä jälleen.

Iloa sinunkin päivääsi!







4 kommenttia:

  1. Teema on aina teema. Minulla on kaapin täydeltä ikivanhaa Pentikin muikku-astiastoa. Se on niin ysäriä, jollei ihan kasaria. Olen sen meinannut monta kertaa kantaa kirpparille, mutta en ole raaskinut, käyttökelpoinen kun on. Sininen astiasto ei ole tuntunut vuosikausiin millään tavoin tyylikkäältä, mutta tunnearvo on pitänyt pintansa. Nyt sitten viime sunnuntaina räväytin ja ostin kasakaupalla valkoista Teemaa. Paikallinen Robin Hood myi sitä 30 prossan alella, enkä enää voinut vastustaa kiusausta. Pentikit ajatellin silti säästää... :) Nyt voisin kutsua lähes nelikymmenpäisen poppoon syömään ja astioita riittää (kaappitilaa sitäkin vähemmän). Musta Teemasi on kyllä tyylikkäämpääkin tyylikkäämpi. Mukeina meillä palvelee Teeman muumi-mukit, kaikella värikkyydellään :) Mukavia hetkiä koko teidän perheelle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oletpa hyvästä alesta löytänyt Teemaa ja valkoinen Teema on kyllä kaunista! Meilläkin on valkoista jonkin verran, mutta esimerkiksi valkoisia lautasia pitää ostaa jossain vaiheessa lisää. Nyt vaan kunnon kemut pystyyn ja kaikki Teemat ja Pentikit esille ;)

      Kiitos samoin sinne!

      Poista
  2. Teemat on parhaita, minä uusin kesällä kaikki astiat Teemoihin. Paitsi isompina mukeina on Sarjattomia, niistä tykkään kyllä kanssa tosi paljon! Mua ei häiritse niinkään leipäpussit, koska ne säilytän kaapissa, mutta mua häiritsee hedelmät, erityisesti banaanit. Siis ihan kiva niin kauan kun niitä on silleen tyylikkäästi muutamia kauniissa astiassa, mutta entäs sitten kun käy vaan kerran tai pari viikossa kaupassa ja tuo sellaisen kuusi kiloa hedelmiä mukanaan, niin miten ne säilötään silleen kauniisti? ;)Varsinkin kun kaikki omenat, sitrushedelmät, banaanit sun muut pitäisi säilyttää kaukana toisistaan, ettei ne pilaa toisiaan... Tähän en ole keksinyt vielä ratkaisua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne Sarjattomat on kauniita, olen ihastellutkin niitä. Ja muistelenkin sun tehneen tuon vaidon Teemaan. Joo, hedelmät on toinen "ongelma" ;) Varsinkin ne rusehtavat banaanit.. Niitä ei varmaan tollaiseen saisi survottua? ;) Jos keksit ratkaisun, tee siitä postaus - täällä kaivattaisiin samaan asiaan jotain siistiä ratkaisua! Siihen asti saavat olla lasikipossa kaikki sulassa sovussa.



      Poista

Ilostun kommentistasi, laitathan sen hyvällä mielellä jakoon.