6. maaliskuuta 2013

Joogasukat

Joogaan hurahdin jo vuosia sitten, aluksi kävin astangassa ja viime vuosina hatha-jooga on vienyt mennessään. Helsingissä asuessani ehdoton suosikkini oli Shanti-joogakoulu, jossa kävin vuosia joogaamassa. Samanlaista lempparipaikkaa en ole täältä uudelta kotipaikalta vielä löytänyt, mutta ehkä vielä joku päivä sellainen täältäkin löytyy. 

Kuvat on Lumialla otettu, joten ovat hieman rakeisia.

Novita-lehden numerossa Kevät 2011 oli ohje näihin joogasukkiin Nalle-langasta, puikot nro 3. En ole tainnut ihan vähään aikaan neuloa mitään ilman palmikoita - ne näyttää vaan kauniilta ihan missä vain! 


Nyt kun mieskin lomailee, ehdin vihdoinkin nämä neulomaan. Ensi viikon joogatunnilla nämä pääsevät käyttöön, hieman olen jo testannut pitävyyttä eri asanoissa ja hyvin toimivat!
Näitähän voisi tehdä toisenkin parin, vaikka kesäisemmässä värissä - pinkin topin seuraksi haaveilin pinkkejä sukkasia!

14 kommenttia:

  1. Sinä se kyllä varsinainen kädentaitaja olet!! Ihanat nuo!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Petra, harjoittelu tekee mestarin!:) Äidin apua tarvitsin tällä kertaa, uusien silmukoiden luominen keskellä työtä oli mulle ihan uusi juttu!

      Poista
  2. Justiinsa kaipailin blogissani kantapäättömiä sukkia ja täällähän sellaiset nyt löytyy:) Ei olisi kärkikavennuksiakaan. Minä sitten niin korkealle jalustalle nostan teidät kutojat... se on hieno taito!! Itse olen siinä niin tumpelo.


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuossahan sulle olisi sievä malli ilman kantapäätä ja kärkikavennuksia! Googlaa joogasukat, uskoisin, että löytyy monia ilmaisia ohjeita! Olen kyllä ollut itseeni tyytyväinen, että aloin harjoitella neulomista, äiti onneksi osaa auttaa pulmatilanteissa.:)

      Poista
  3. Olet kyllä taitava! :) Jooga on aina jotenkin kiehtonut, vielä en ole "ehtinyt" testaamaan. Tekisi varmasti hyvää, joten ehkä olisi jo aika ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joogaa kannattaa ehdottomasti kokeilla! Mä olen ajatellut kokeilla seuraavaksi kundaliinijoogaa, siitä olen kuullut puhuttavan paljon hyvää.

      Poista
  4. Jooga on ollut minunkin harrastukseni jo vuosia. Nykyään harvemmin... :(
    Pitääkin skarpata asiassa. :)
    Ihanat sukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli muutaman vuoden tauko, mutta reilun vuoden olen taas hathannut - mieli ja selkä kiittävät!:)

      Poista
  5. Mä aloitin nuo, mutta sain valmiiksi vain toisen. Malli on liian lörppä mun jalalle ja valuvat koko ajan. En sitten saanut aikaiseksi purkaa - enkä myöskään tehtyä sitä toista sukkaa... :D

    Laitoin sulle sähköpostia tuohon suomi24:n osoitteeseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onpa harmi! Näistä karjalaisen emännän pohkeista on tässä mallissa hyötyä, mulle noi on aika napakat!:)

      Laitoin sulle s-postia takaisin!

      Poista
  6. Aloitin nuo sukat, mutta se malli on mulle liian iso eikä kantapää istu yhtään ja muutenkin sukka on liian leveä. Pah. En sitten saanut tehtyä kuin toisen sukan enkä sitäkään ole viitsinyt purkaa. :D Onneksi oli vain nallelanka eikä mikään alpakkaihanuus.

    Laitoin sulle sähköpostia tuohon suomi24-osoitteeseen. Koskee tätä blogin suojaus-systeemiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olis kyllä alpacat menneet ihan hukkaan, Nalle ei ehkä niin paljon harmita! Mulla ei istunut eka versio, jossa loin uudet silmukat ohjeen mukaan löysästi, siitä tuli ihan kauhea lerppu. Purin ja loin uudet oikein narisevan kireät silmukat ja jo istui jalkaan!

      Poista
  7. Hotjoogaaja ilmoittautuu! Löysin blogisi ja jäin lukijaksi! Hauskat sukat, joista varmasti tavallisessa joogassa onkin hyötyä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hotjoogaa mun on pitänyt kokeillakin joku päivä, vielä en ole saanut itseäni niskasta kiinni! Kiva, että löysit tiesi tänne! :)

      Poista

Ilostun kommentistasi, laitathan sen hyvällä mielellä jakoon.